הקשתות והקמרונות של גשר רושמייה בחיפה מייחדים אותו משאר הגשרים המודרניים בארץ, המתאפיינים לרוב בקווים ישרים יחסית או בעיצוב מוגזם שמתאמץ להפוך לפסל סביבתי. יש בו דגש הנדסי שמעניק לו חן וכמוהו ניתן למצוא בהרים בתורכיה או בגרמניה. ככל הנראה הדמיון נובע מפטנט הנדסי שהחזיקה בו חברת המהנדסים פיליפ הולצמן (Philipp Holzmann) הגרמנית, שפעלה יותר מ-150 שנה עד שפשטה את הרגל בשנת 2002. קשה לי להאמין מסיבות פוליטיות שחברה גרמנית בנתה את הגשר תחת השלטון הבריטי, אך אין ספק שיש כאן השראה.
מיקי גוטשלק עשה לי סיבוב בכמה מקומות שהוא חשב שראוי להדגיש כאן, הסכמתי אתו. המידע שיש עליהם דל יחסית ולא הצלחתי לגלות מי תכנן את הגשר ומי בדיוק חצב את המערות השוכנות לא רחוק ממנו.
ועל כך ברשימה זו.
.
רושמייה
.
בלוק המגורים שתכננו האדריכלים אל מנספלד ומוניו וינראוב מציץ בין עצי הנחל
.
הבלוק
.
בזמן רעידת אדמה…
.
את הבלוק הזה תכנן אדריכל שמי אלמוזנינו
.
צועדים על כביש המחצבות
.
קיר תמך ישן תומך בכביש העולה
.
בסמוך יש שתי מערות לא עמוקות במיוחד
.
במערה הזו גר מישהו
.
בקור הזה בטוח לא נחמד פה
.
בהמשך הכביש יש עוד כמה מערות
.
הפתחים למערות נסתמו לפני כמה עשרות שנים בעקבות העלמות ילד אבל עם השנים חזרו ונחשפו
.
הכניסות אליהן חסומות באבנים שנפלו, אדמה ופחד
.
העץ מסתיר את הכניסה למערה הגדולה
.
מבט על מחלף רופין מפתח המערה
.
הגרנד קניון: אדריכלות חיפאית עכשווית טיפוסית
.
מגדלים
.
הכביש החדש מחליף את פסי הרכבת שהיו כאן בעבר
.
הגשר נחנך ב-1928 ועם התפתחות העיר והגידול במספר הרכבים החוצים נבנה בצמוד לו גשר נוסף ב-1988.
.
מבט מהכביש
.
קשתות בטון
.
בטון חשוף של שנות ה-20
.
פחות מ-11 חודשים ארכה בניית הגשר
.
במקור היו כאן שני נתיבים אבל רק נתיב אחד מוגדר
.
להולכי הרגל יש מעבר צמוד
.
מעקה הבטון הדקורטיבי
.
ברקע בולט בית התעשייה בתכנון אדריכל משה גרסטל
.
מבט מהגשר
.
לא מפחיד אותי לשרוף גשרים
.
גשר הזהב יפה כמו בסרט
.
רצועת הולכי הרגל נשענת על קורות הבולטים מהגשר המקורי
תגובות
תודה כרגיל מרתק . הייתי בעתדי מוסיף תמונות מקוריות מאתרים אחריםצלשםה שוואה בהנחה שאינן מצריכות אישור מיוחד כמו למשל מהאתר הבא למקרה זה:
http://gdud22.blogspot.co.il/2010/11/blog-post_27.html
וגם
http://www.jawlan.org/openions/read_article.asp?catigory=32&source=4&link=5178