תערוכה+אירוע+ספר על מפעל ארגמן ביבנה

לפני שנה כתבתי כאן על מפעל ארגמן ביבנה שתכנן האדריכל רם כרמי בשנות הששים העליזות. בין השאר, חיפשתי אז תכניות של הבניין וגם מצאתי ועכשיו בתערוכה חלק מאותם חומרים יוצגו במסגרת תערוכה שתועלה למשך 10 ימים בלבד בגלריה שבבית האדריכל.

 

ההזמנה - לחצו להגדלה

 

ביום חמישי הקרוב, 27.10.11, החל משעה 18:30, רחוב המגדלור 18 יפו, יערך אירוע לכבוד הוצאת הספר "המפעל" (הוצאת רסלינג) מאת האדריכלית טלי חתוקה שגם תציג בתחילת הערב את הספר והרלוונטיות שלו לימינו אנו. כעת יש גם דף אירוע בפייסבוק.

*

באירוע ישתתפו כמה מהדמויות הבולטות שהיו קשורות למפעל המיתולוגי: האדריכל רם כרמי שידבר על תרגום רעיון אוטופי (ביחסי עובד-מעביד) שמימש בתכנון הפרויקט. שמעון קליר – בנו של מי שייסד את המפעל וירש ממנו בשנות השבעים את ארגמן והביא אותו אל חזית תעשיית הטקסטיל העולמית. ראש עיריית יבנה צבי גוב-ארי שיציג את מעמדה של יבנה בהווה לנוכח העבר וידבר על עתידה של העיר בהיבט התעשייתי. פרופ' יוברט לו-יון – מוותיקי סגל ההוראה במחלקה לאדריכלות בטכניון שגם ידבר.

כך שניתן יהיה בערב אחד לעבור חוויה רב חושית: (1) חוש הרכושנות: לרכוש את הספר בהנחה + הקדשה.  (2) חוש הטעם: להנות מכיבוד קל (שעל פי התכנית שלי הולך להיות כבד). (3) חוש הראייה: לראות את התערוכה. (4) חוש השמיעה: לשמוע את קולות המעורבים. אני אהיה המנחה וגם אחזיק את הסטופר, לכן אף אחד לא יעבור את ה-15 דקות שלו, כך שזה לא הולך להיות ארוך ומייגע. (5) חוש המישוש: בטח יגיעו גם כמה אדריכלים שמתנהגים כמו זונות של יזמים שישמחו להשלים את החוויה החושית תמורת תוספת כמה שקלים.

*

מדובר בבית עמותת האדריכלים ולכן אין גישה לנכים או עגלות. אם זה היה תלוי בי לא הייתי מוכן להציג שם. אני התנגדתי, אבל זו לא היתה בחירה שלי.

*

ולסיום אנקדוטה איזוטרית:

רגע לפני שהספר ירד אל הדפוס, התייעצה איתי טלי חתוקה על עיצוב כריכת הספר. אחרי ראיתי את ההצעה החלשה של הגרפיקאית שהציגה עיבוד תצלום המפעל על רקע ורוד, טענתי שכדאי לשמור על כריכה לבנה מבריקה, עם כיתוב פשוט של שם הספר והסופרת. לא רק שאני מאד אוהב את "האלבום הלבן" של הביטלס, אלא שטלי כבר הוציאה בעבר ספר עם כריכה כזו (רגעי תיקון) ונראה לי נחמד לשמור על עיצוב דומה. יצחק בנימיני, מבעלי רסלינג, לא חשב שעטיפת ספר היא עטיפת אלבום, וענה לחתוקה ש"אנחנו השוורצחייה לא צריכים לעטוף את עצמנו כל הזמן בלבן", וכך נותרה הצעת הגפיקאית. רק הורוד הפך ללבן. 

*

תבואו כי הכניסה חופשית, יהיה כיבוד ומעניין. ואם לרגע אראה שמשעמם אז מייד אני פותח בריכת בוץ עם שתי דוגמניות.

 *

 

 

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • יובל  ביום 23/10/2011 בשעה 9:00

    בריכת בוץ! שכנעת אותי.

  • מר אבירן  ביום 09/10/2012 בשעה 9:56

    לטעמי עיצוב ספר הוא דבר שצריך לקחת בחשבון, נתחיל בעיצוב הכריכה שאין הוא שונה כלל וכלל מכל עיצוב אירועים.
    עיצוב הספר בדומה לו הוא כפי שנאמר הכריכה היא החלון לספר עצמו על אף המשפט "אין הכריכה מסבירה הספר".

    בברכה, מר אבירן.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.