לאחר כמה שנים שהבניין עמד נטוש במפגש הרחובות קרליבך והחשמונאים, נפתח השלב הראשון בחידוש הבניין. ביום שישי הקרוב (27.5) בשעה 13:00 אערוך סיור בהשתתפות האדריכלית שולמית נדלר שתכננה את הבניין לפני כ-65 שנה יחד עם מיכאל נדלר, בעלה שנפטר לפני 23 שנים. הסיור יכלול את הקומה המשופצת שהוסבה לחנות מכוניות וגם לקומת המרתף שם שכנו הארכיון והכספות של הבנק. בקומות העליונות לא ניתן יהיה לבקר בגלל תקני בטיחות שלא מאפשרים לקיים בהם סיורים, אך כאן ברשימה נחשפים גם החלקים האלה.
זו הזדמנות לא רק לבקר בבניין אלא גם לשמוע על הסיפור שלו, איכויותיו וגם לפגוש את אדריכלי החידוש ואת האדריכלית בת ה-93 שתכננה אותו כשהיתה בקושי בת 25.
ועל כך ברשימה זו.
.
.
.
.
בעוד כחודש יצא לאור הספר שצבי אלחייני ערך איתי על עבודות המשרד נדלר-נדלר-ביקסון-גיל. המשרד פעל בין השנים 1946 ו-2010 ובנק החקלאות היה אחת מהעבודות המקודמות שיצר המשרד (העבודה האחרונה היתה מרכז הספורט בהר הצופים). חשבנו שהספר יצא השבוע ונוכל להשיק אותו באירוע, אבל זה לא יצא ולכן נשארנו עם סיור.
בינתיים יצא לי לבקר כבר בבניין ולצלם כמה תמונות. מקווה לראות אתכן ביום שישי.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
★
תגובות
אני באה! ואי אפשר עכשיו להגיד :"לא נותרו מקומות",כי כבר אמרתי כן. (זה נופל לי על השנ"צ,אבל אני אפצה את עצמי)
איזה כיף!
היה שווה בהחלט,נהניתי מאוד. לא אמרת"נא להגיע בזמן" אז פיספסתי את ההתחלה. אבל נראה לי שהבנתי מי היית אתה בן כל הדוברים.
כמה הערות קטנות:
1. חבל שלא אמרו את המילה "לקסוס" יותר פעמים
2. עשו שיפוץ/שימור יפה. דווקא אהבתי. אבל אפשר היה לעשות עוד,למשל לעשות שימור של הדלתות,במקום הזכוכית הסתמית. זה שהם כבר "החזיקו צו הריסה ביד" זה לא תירוץ ללעשות לעצמם הנחות בשימור.
חוץ מזה,למה חצי עבודה? את המרתף יכלו לצבוע לפחות (אם נגמר להם הכסף יכלו למכור לקסוס אחת. ולקנות פח צבע. לא למכור לי. אני אוהבת יגואר)
3. הגרפיטי נפלא. חבל שלא השאירו גרפיטי בקומת הכניסה,רקע למכוניות. זה יכל להיות מעניין. הבנתי שבקומת הכניסה הם הולכים להציג תערוכות והשילוב הזה של אומנות ומוצרי עלאק יוקרה כבר יצא מהאף. חלאס.
4. חבל שלא התחילו את עבודת השימור,במפגש עם האדריכלית. אם יש אפשרות לפגוש את מי שתכנן את הבניין ,זה המקום להתחיל בו. לדבר עם האדריכל על הבחירות שעשה,על החומרים,על התכנון,על ההשראה. ואיך הוא רואה את העתיד. אני לא מבינה איך אפשר אחרת.
5. העבודת "אומנות" בכניסה היא קשקוש . הכי לא יוקרה. עדיף היה להשאיר את הקיר שמתחת. הייתי אומרת שזה נראה כמו הדבקה של ילדים מגן ילדים,אבל לא בא להעליב את הילדים.
חבל שלא באת לומר שלום
צודק
בית מקס ליבלינג . אני רוצה לגור שם