מוזמנים לסיבוב מעמיק עם רחבת הכותל

קוראות וקוראים שלום,

בימים חמישי ושישי הקרובים (27-28.8) אערוך שני סיורים במסגרת אירועי "מתחת להר – פסטיבל לאמנות ציבורית חדשה, פעולות והתכנסויות סביב הר הבית", חלק מ"עונת התרבות בירושלים". שני הסיורים זהים ויעסקו במרכיבים השונים של רחבת הכותל: החל מהכותל עצמו ושיטות הבנייה בהן נעשה שימוש להקמתו, יצירת רחבת הכותל בימי הביניים ועד היום, כולל העתיד. במסגרת ההכנה לסיור נתקלתי בכל הפרשה של "בית הליבה" שהתפתחה לכתבה שפורסמה בידיעות אחרונות וב-Xnet.

נקודת מפגש: השער הדרומי לרחבת הכותל (סמוך לשער האשפות).

ברשימה זו אני רוצה להסביר כמה דברים.

.

11892209_1113566965339551_1944264689129023165_n

חייל! חייל!

.

לקראת הסיור רציתי לראות כיצד עתיד להראות "בית הליבה" שתכננה האדריכלית עדה כרמי-מלמד. פניתי למשרדה ובקשתי, אך דחו אותי בתגובה: "בדקתי עם המזמין והוא הנחה אותי להפנות אותך ללשכת התכנון המחוזית – לקבל מהם חומרים. כמו שאמרתי הנושא רגיש עכשיו". למשך יומיים נותרתי תמים וניסיתי להימנע מלעלות לירושלים. אחרי שראיתי שכולם מתחמקים מלשתף חומרים שאמורים לעמוד לרשות הציבור התחילו להדלק אצלי נורות אדומות. אפילו האדריכל שערך את תכנית האב החדשה לרחבת הכותל (גם היא כמות "בית הליבה" נערכה בהזמנת הקרן למורשת הכותל המערבי) לא שלח לי חומרים למרות שפניתי אליו כמה פעמים בנושא. בסוף עליתי לירושלים לראות את התכנית, אבל אז כבר הבנתי שלא מדובר רק בסיור אלא את העסק הזה כל עם ישראל צריך להכיר וכך נולדה הכתבה. מה שפורסם הוא רק חלק מהכתבה המקורית שלבסוף, משיקולי עריכה, קוצרה ובהמשך תפורסם כתבה נוספת.

"בית הליבה" הוא חלק זעיר מהסיור. אני בטוח שכל מי שישתתף בסיור, יצא ממנו עם ידיעה מלאה יותר של השכבות הרבות שמרכיבות את המקום. אפשר לערוך כאן סיור של 10 שעות ואף יותר, אך הסיור הזה יוגבל לשעתיים וחצי.

להשתתפות חינם בסיור יש להירשם כאן. סיור ראשון ביום חמישי 27.8 בשעה 18:00 וסיור שני ביום שישי 28.8 בשעה 10:00. למשתתפים ביום שישי תחולק מטרייה, כי ברחבה אין צל. ממידע פנימי שקבלתי, גם אם הסיורים כבר מלאים, ניתן להגיע ולהשתתף ורק רצוי לעדכן אותי מראש. חוצמזה, כל שאר האירועים גם שווים. לסיורים האחרים של "מתחת להר" לא אלך כי אהיה עסוק בסיור שלי, אבל כן אלך לשניים מהאירועים המקבילים שאין צורך להירשם אליהם: (1) הצעקה האחרונה של הד מיינר. (2) חדר-הר-בית של שאשא דותן (שעל פרויקט שתכנן סבא של אבא שלה כתבתי כאן לאחרונה).

תבואו, להתראות.

.

DSC00831

הכותל

.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אמיר tlv  On 21/08/2015 at 19:23

    אזוב ועצבת

  • הדס רגב ירקוני  On 22/08/2015 at 9:33

    מיכאל יקר:
    יישר כוח על היזמה!
    כבר מזמן רציתי לשאול אןתך
    אם אפשר להצטרף אליך,
    סתם ככה.
    הסיורים שהצעת נשמעים
    מרתקים. הייתי רוצה מאד
    להשתתף אלא שלא אהיה כאן
    אני יוצאת ל״סיבוב״ בארץ
    אחרת.
    האם יהיו לך מועדים אחרים?
    תודה רבה
    אשמח לשמוע ממך
    הדס רגב

    נשלח מה-iPhone שלי

להשאיר תגובה

