סיבוב בקרית גת / מפעל בגיר הנטוש [3]

אחרי שראיתי את המרכז האזרחי החרב, את שיכוני יסקי האטומים והנטושים רגע לפני הריסתם, הגעתי עם שמוליק לחלקו השלישי והאחרון של הסיבוב שלנו בקרית גת: מפעל בגיר הריק והנטוש.

האולמות הענקיים זועקים את צערם ויגונם של מאות הפועלים שפוטרו מעבודתם, ואת המכונות שפסקה נגניתם. אבל זה לא שאני הולך לדכא אותך ברשימה הסוגרת את קרית גת לעת עתה, כי מתוך המפעל הענק והנטוש הזה יוצאת לה קרן אור חזקה ויפיפיה. ולא הכוונה לבר או אנה בול אלא הכוונה לארגון "הכח לתת" שקיבל חלק משטח המפלס התחתון של המפעל הנטוש לטובת הקמת מרכז איחסון וחלוקה של ריהוט, ביגוד ועוד כל מיני לכל מי שזקוק.

עד שלא נחשפים למפעל הזה שפועל כאן, לא מבינים את חשיבותו. בזמן שאני התלהבתי מעוצמת המבנה הענק והנטוש, עברו לידי מספר סיפורים אליהם לא יכלתי להשאר אדיש. שמוליק מצא שני ספרים שהיו לט בילדות וביקש לרכוש אותם והאחראי הסכים (4 ש"ח ליחידה). אדם על קביים ביקש מאיתנו עזרה להעביר מכונת ייבוש לסובארו שחנתה בחוץ, אז עם המצלמה על הכתף עזרנו לו להעמיס.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

האולמות הענקיים זועקים את צערם ויגונם של מאות הפועלים שפוטרו מעבודתם, ואת המכונות שפסקה נגניתם. אבל זה לא שאני הולך לדכא אותך ברשימה הסוגרת את קרית גת לעת עתה, כי מתוך המפעל הענק והנטוש הזה יוצאת לה קרן אור חזקה ויפיפיה. ולא הכוונה לבר או אנה בול אלא הכוונה לארגון "הכח לתת" שקיבל חלק משטח המפלס התחתון של המפעל הנטוש לטובת הקמת מרכז איחסון וחלוקה של ריהוט, ביגוד ועוד כל מיני לכל מי שזקוק.

עד לשא נחשפים למפעל הזה שפועל כאן, לא מבינים את חשיבותו. בזמן שאני התלהבתי מעוצמת המבנה הענק והנטוש, עברו לידי מספר סיפורים אליהם לא יכלתי להשאר אדיש. שמוליק מצא שני ספרים שהיו לט בילדות וביקש לרכוש אותם והאחראי הסכים (4 ש"ח ליחידה). אדם על קביים ביקש מאיתנו עזרה להעביר מכונת ייבוש לסובארו שחנתה בחוץ, אז עם המצלמה על הכתף עזרנו לו להעמיס.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

מעמיסים את מכונת הייבוש:

 
 
 

זהו חברים וחברות יקרים, אני את קרית גת עוזב לעת עתה. זה תמיד מרתק אותי איך כל ס"מ בארץ הזאת יש מה לראות, ובגלל זה יש לי אינפלציה מטורפת של רשימות. מירון טוען שאסור לי להעלות בפורמאט הנוכחי יותר משתי רשימות בשבוע – וגם זה כבר מוגזם, אבל היות וכל הזמן אני ניתקל במשהו מעניין וההספק לא קטן אז אני לא יודע איך להתאפק מלפרסם רשימות נוספות.

בשל מצוקת האינפלציה שכבר ציינתי אז נראה לי (או שלא) שבימים הקרובים אעלה רשימה מידי יום וכך אפטר מכל המקומות שיושבים ומחכים כבר בעיקוב לא קטן על המחשב שלי: כפר קאסם, יבנה, מסילת ציון, גדרה, טירה, פארק קנדה, שמורת מרר, חירייה, רעננה, רמת הכובש, צור יצחק וצור נתן, קיבוץ אייל, חירבת דרדר, תל אביב (ביקור אצל סלו הרשמן ובבניין 'יד לבנים' ברחוב פנקס, התחנה מרכזית הישנה הרוסה, תערוכה במנשר של רונה סלע), חולות חולון, חורפיש וקבר נבי סבלאן, מתקן המים הבריטי הנטוש במעונה, סדנת ההדפס בכברי, פתח תקוה וחדר האוכל הנטוש של קיבוץ גבעת השלושה המקורי ועוד…. 

ועד אז – שיהיה לכם אחלה חג ושיהיה רק טוב!

 
ואם לא שבעתם ואתם מעוניינים לקרוא עוד מרשימותי על קרית גת, אז הנה שלל קישורים
לרשימה על המרכז האזרחי ההרוס
לרשימה הכללית על קרית גת ושוב המרכז האזרחי ההרוס
לרשימה על שיכוני יסקי
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

להשאיר תגובה

